Klíčky: Poznejte jejich účinky na lidské zdraví

Kdo by neslyšet o naklíčených semínkách nebo luštěninách, jejich popularita roste přímo raketovou rychlostí. Můžete je tak najít v salátech, pomazánkách nebo klidně jako přílohu. Navíc si tuhle superpotravinu můžete velmi snadno vypěstovat i za oknem a nebude vás to stát vůbec nic. Právě naklíčená zelenina, luštěniny nebo semínka jsou bohatým zdrojem vitamínů, minerálů a stopových prvků. Teď se ale nabízí otázka, proč semínka nebo luštěniny vůbec nechávat klíčit? Konzumovat je přeci můžeme i jen tak, nenaklíčené. To samozřejmě můžeme, ale právě naklíčená semínka a luštěniny obsahují několikanásobně vyšší množství vitamínů a minerálů.
 Zrna pšenice
Zdraví za oknem
Samotné klíčení je hrozně jednoduché a potřebujete k tomu pouze semínka nebo luštěniny, misku a vatu. To je všechno. Do mističky dejte navlhčenou vatu, kterou zasypte semínky a nechte za oknem vyklíčit pár dní. Ideální jsou semínka řeřichy, ředkviček nebo mladá pšenice Nakliceno. Semínka je potřeba udržovat neustále vlhká, proto je několikrát za den postříkejte vodou z rozprašovače. Ve vodě však nesmí nikdy plavat, místo klíčení by začala plesnivět. Pak už stačí počkat několik dní a zázrak je na světě.Naklíčený hrách
 
Nemoci se vám budou vyhýbat obloukem
Vitamíny, živiny nebo minerální látky jsou pro tělo nesmírně důležité. Právě čerstvé klíčky mají v sobě všech těchto složek dostatek a jejich pravidelnou konzumací můžete přispívat k správné funkci orgánů. Klíčky obsahují ale i celou řadu antioxidantů, které pomáhají podporovat imunitní systém. Běžné virové onemocnění jako chřipka nebo nachlazení si na vás tedy nepřijdou. Pravidelná konzumace klíčků, zejména brokolice nebo vojtěšky, slouží dokonce jako prevence proti nádorovým onemocněním. Jaká semínka nebo luštěniny jsou ale na klíčení to pravé? Zkusit můžete fazole mungo, řeřichu, ředkvičky, čočku, cizrnu nebo slunečnice.